НАГРАДИ FLEET VAN 2014: FIAT PROFESSIONAL БЕ ИЗБРАН ЗА “ПРОИЗВОДИТЕЛ НА ГОДИНАТА НА МИКРОБУСИ ЗА АВТОПАРК”
22/09/2015
PIAGGIO НА НАЙ-ГОЛЯМОТО МОТОЦИКЛЕТНО ИЗЛОЖЕНИЕ В БЪЛГАРИЯ.
12/03/2016

ALFA ROMEO – КРАЛИЦА НА АВТОМОБИЛНОТО СЪСТЕЗАНИЕ МИЛЕ МИЛЯ 2015

NEWS 2 IMAGE

Alfa Romeo е златният спонсор на историческото честване на „най-красивото автомобилно състезание в света“, което ще стартира и финишира в Бреша. Сред регистрираните 464 автомобила се открояват два изключителни модела от музея на марката: 1900 Sport Spider (1954) и 750 Competizione (1955).
Наред с новата Giulietta Sprint, която отдава почит на емблематичния модел от 1954 г. В чест на ЕКСПО 2015 е планирано изграждането на пасаж в кралската вила в Монца, eдин от институционалните центрове на регион Ломбардия, и по-късно, до близката писта за автомобилни състезания Autodromo Nazionale.
Като златен спонсор Alfa Romeo ще участва в тазгодишното издание на историческото честване на Миле Миля, „най-красивото автомобилно състезание в света“, според известното определение на Енцо Ферари, което ще стартира от Бреша в четвъртък, 14 май, и ще приключи на същото място на 17 май след преминаване през едни от най-живописните места в Италия.
Марката представя два официални автомобила от историческия музей на Alfa Romeo – 1900 Sport Spider (1954) и 750 Competizione (1955), два изключителни роудстъра с високи технически характеристики.  Важно е да се помни, че автомобилите Alfa Romeo са триумфирали 11 пъти на състезанието Миле Миля – рекорден успех, който никога няма да бъде надминат. А тази година се отбелязва 80-годишен юбилей от победата на Карло Пинтакуда и Алесандро Дела Стуфа с модела Tipo B „P3“, подготвен специално за изданието от 1935 г., след който в класацията се нареждат пет други автомобила Alfa Romeo.
Отчасти автомобилно състезание и отчасти приключение, 33-тото издание на „Freccia Rossa“ включва участието на 464 автомобила, управлявани от отбори от 42 държави, които ще се изправят пред трудното трасе от 1 760 км. Редовното състезание се състои от 84 специални теста, включително 76 традиционни и 8 средни теста.  Това, което за мнозина е „най-престижният пътуващ музей в света“ ще спре и в Кралската вила в Монца, институционалния център на регион Ломбардия, и на пистата за автомобилни състезания Autodromo Nazionale, по повод на изложението Експо 2015, на което Fiat Chrysler Automobiles и CNH Industrial са официални глобални спонсори. Ето защо има още една причина да се продължи и занапред това престижно събитие, което събира топлината и възхищението на публиката всяка година: ясен знак, че тези автомобили все още предизвикват силни емоции, дори и у по-младите хора, които се тълпят по площадите.
В детайли, 1900 Sport Spider е състезателен роудстър, оборудван с 4-цилиндровия двигател с двоен разпределителен вал на модела 1900, сух картер, с увеличена максимална мощност от 138 к.с., която изстрелва автомобила със скорост 220 км/ч., благодарение на тегло от 880 кг и изключително ефективна аеродинамика. Моделът 1900 SS е оборудван с 5-степенна скоростна кутия и задна ос De Dion – динамиката и управляемостта на автомобила са съвременни, откликващи и директни, с високо сцепление. Дизайнът е дело на Бертоне: компактен и завладяващ, той предава „динамизма“, типичен за всички автомобили Alfa Romeo.
Вторият представен автомобил е 750 Competizione, който също е състезателен роудстър, създаден през 1955 г., за да се състезава в категорията „спортни автомобили с вместимост до 1,5 литра“.  750, чието име включва типа код на модела от почти същото време Giulietta, е проектиран с използването на 4-цилиндров двигател с двоен разпределителен вал, с леката сплав на Giulietta, с работен обем, увеличен до 1488 см3 и с „двоен ключ“. Максималната мощност е увеличена до 145 к.с. (при 9 500 об/мин.), която позволява на автомобила да достигне скорост от 220 км/ч. Силовият агрегат е монтиран в предна-централна позиция, с цел да се оптимизира разпределението на теглото. Зад волана моделът 750 Competizione е готов и откликващ, невероятно ефективен при високи скорости. Стилът на каросерията, който е различен от този на всички други автомобили Alfa Romeo от първата половина на 50-те години на 20 век, е проектиран от Boano.
Наред с тези редки примери от музея на марката Alfa Romeo, Giulietta Sprint също ще дефилира под знамето на непрекъснатата „червена нишка“, свързваща автомобилите от миналото с тези от настоящето. Изключителна естетика, вълнуваща динамика и върхово технологично оборудване превръщат тази нова версия в естествения наследник на историческата Giulietta Sprint, която печели фенове от цял свят преди 60 години. Точно Giulietta през 50-те години на 20 век накара водачите на автомобили да мечтаят, като направи желанието им да притежават автомобил Alfa Romeo достъпно за първи път. Днес от новата Giulietta Sprint зависи да поеме щафетата и да отдаде почит на емблемата от 1954 г., родоначалник на цял клас автомобили и един от най-емблематичните продукти със знака „произведено в Италия“.